Wersi Orgel Forum voor Wersi Fans
Wersi Verona : Styles laden - Afdrukversie

+- Wersi Orgel Forum voor Wersi Fans (https://wersi-orgel-markt.wersi-fan.nl)
+-- Forum: My Category (https://wersi-orgel-markt.wersi-fan.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Wersi-Fan Forum (https://wersi-orgel-markt.wersi-fan.nl/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Wersi Verona : Styles laden (/showthread.php?tid=10)

Wersi Verona : Styles laden - NicoVerona - 08-18-2025

Goedendag,

Ik heb een Wersi Verona en zie dat er de mogelijkheid is styles te laden. nu zag ik dat er op deze site wat styles te downloaden zijn voor mijn OAS systeem.
Mijn Verona heeft wel 4 usb slots maar deze kan ik blijkbaar niet gebruiken om de styles vanaf een USB-stick in het orgel te laden. Wel is er een CD-Rom in het orgel, maar jammer genoeg hebben mijn laptops geen CD-speler. 

De OAS-datenbank geeft alleen maar de keuze cd of floppy disk, terwijl er toch USB-poorten zijn.

Is er geen mogelijkheid om de styles toch via de USB-poort in het orgel te laden of te kopieren ?

mvg

Nico Kamstra

RE: Wersi Verona : Styles laden - JohnB - 08-23-2025

Hallo Nico Kamstra,

Sorry een beetje late reactie, maar ik ben een weekje op vakantie geweest.

Je hebt dus een Wersi Verona, net als ik.
Net als jij op je Verona heb ik ook 4 USB slots in de Verona en deze zijn wel degelijk te gebruiken om onder andere Styles af te spelen of te installeren.
Ik denk, als er geen defekte zijn in je Verona, dat je toch iets niet goed doet.
Ik zal in volgorde, zoals ik de Styles afspeel via de USB stick opsomen, daarna hoe ik ze via de USB stick installeer.
Ik ga er van uit dat je de OAS taal in het Nederlands hebt staan op je Verona.

Hoe je de Styles afspeelt via de USB stick:
1) Orgel aanzetten natuurlijk.
2) Klik op knop [Snelladen]
3) Klik op knop [Verkenner] Je ziet dan een scherm met je disks C, D, E, F, is dat bij mij, F is mijn USB stick.
Zie je niet direkt de disks, klik je net zolang op de knop [Ander bestand nemen] tot je wel de disks ziet.
4) Klik op de driveletter van jouw USB stick deze kleurd dan rood, bij mij dus de F.
5) Klik dan weer op de knop [Ander bestand nemen] en je ziet dan de mappen. Teminste als je meerdere mappen op de stick hebt staan, anders zie je de Root van de USB stick.
6) klik de map aan waar jouw Styles staan, deze wordt dan weer rood en Klik dan weer op de knop [Ander bestand nemen].
Je ziet dan jouw styles aan de rechter zijde in de kolom die op de stick staan, scroll naar de Style die je wilt laden, klik deze aan en deze wordt dan weer rood.
7) klik op de knop [Laden].
Je komt dan terug op het normale scherm en kunt zien dat de style is geladen, Spelen maar.

Nu hoe ik ze via de USB stick installeer:
01) Weer Orgel aanzetten natuurlijk.
02) Klik op knop [Snelladen]
03) Klik op knop links onder [geavanceerd] Je dan in een rood scherm met veel mogelijkheden.
04) Onder de kop "Begeleidingen Laden" klik je op de knop [ACC Laden] je ziet dan weer een scherm vergelijkbaar als het hoofdtstuk hiervoor.
05) als het goed is komt je direkt nu in de goede map omdat je er hiervoor al was, zoniet bovenstaande procedure uitvoeren om weer in je map met Styles te komen.
Staan er in je map b.v. alleen Swing styles kun je de knop [Alles kiezen] rechtsboven gebruiken, anders kies je één of meer styles uit.
06) De ene of de meerdere Styles kleuren weer rood, klik op de knop [Oke] je komt in een geel scherm en je kunt onder "Groep" een Groep uitzoeken laad je Swing Styles, neem je natuurlijk de groep "Swing".
Je kunt ook zelf een nieuwe "Groep" aanmaken.
07) Klik daarna op de knop [Begeleidingen laden].
08) Je komt dan terug op het rode scherm, klik op de knop rechts boven [Terug].
Je komt dan terug op het normale scherm.
09) Klik op de knop [Snelladen].
10) Klik boven in de balk op Styles, zorg dat in "User-groepen" [All Groups] is aan geklikt en in "Groepen" [ all User-Groups] of, de door jouw nieuw aangemaakte [groep.
In de linker kolom komt/komen dan de de door jouw geladen Styles te staan.
11) Klik er één aan en, deze kleurt weer rood.
12) Klik rechtsonder op de grote rode knop [Laden] en je komt weer in het normale scherm en de Style van jouw keuze is geladen.

Ik hoop dat dit de oplossing voor jou is, bij mij werkt dit prima, zou dus bij jou ook moeten lukken.
Zo niet, laat het me weten.

Met vriendelijke groet,

JohnB